Garantie
Wettelijke garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Klachten en geschillen
Indien je een klacht hebt over onze dienstverlening of is er onverhoopt een defect aan een product, neem dan contact met ons op telefonisch via 0646110706 of via het contactformulier. Je ontvangt geen ontvangstbevestiging van je klacht, maar we zullen binnen 2 werkdagen inhoudelijk reageren. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Heb je iets anders ontvangen dan je hebt besteld?
Heb je een ander product ontvangen dan je hebt besteld, vul dan via het contactformulier je klacht in en dan doen wij ons uiterste best om het zo snel mogelijk op te lossen!
Het product dat ik heb besteld is beschadigd aangekomen, wat nu?
We doen ons best om de producten zo goed mogelijk te verpakken, maar schade aan een product kan helaas gebeuren. Maak indien mogelijk melding bij de chauffeur bij ontvangst van een beschadigd product of maak zo snel mogelijk een foto van de schade. Ook eventuele schade aan de verpakking willen we graag zien. Meldt zo snel mogelijk je schade via het contactformulier, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Klacht of defect binnen de garantie
Heb je een product bij ons gekocht en constateer je binnen de garantietermijn een defect? Dan heb je natuurlijk recht op reparatie mits deze niet veroorzaakt is door:
- nalatigheid of met opzet beschadigd is;
- externe invloeden, schade door weersinvloeden of andere natuurlijke verschijnselen;
- onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
- normale slijtage en/of;
- beschadiging door het niet of niet juist volgen van de gebruiksaanwijzing.
Ik heb een klacht, maar ik weet niet zeker of dit binnen de garantie valt.
We vinden het heel vervelend wanneer onze service niet aan de verwachting heeft voldaan en nemen je feedback graag ter harte. Neem contact met ons op via info@gitaarpartsxl.nl of via het contactformulier en we komen er zo snel mogelijk bij je op terug. Je mag uiteraard van ons verwachten dat onze producten na de garantieperiode nog goed moeten functioneren. Is dit niet zo en valt de klacht over een product buiten de garantieperiode? Neem dan gerust contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn, wij denken graag met je mee!
Reparaties en producten vervangen.
Wanneer we samen een oplossing hebben gevonden om jouw probleem uit de wereld te helpen, kan het bijvoorbeeld zo zijn dat we een onderdeel van het product of het complete product komen vervangen. In dat geval zal het vervangende onderdeel of product gelijktijdig worden retour genomen. Eventuele bijkomende kosten voortvloeiend uit het repareren of retour halen van het product kunnen niet worden verhaald. Een reparatie geeft geen recht op verlenging van de garantietermijn.